JooMBa
Sila log-in atau daftar sebelum melihat segala maklumat di dalam forum ini tanpa had. Terima kasih kerana melawat laman web kami ini.

Please log in or register before viewing unlimited contents in this forum. Thank you for visiting our website.

Daripada / by Administrator.


Portal komuniti ini dibangunkan bertujuan untuk berbincang, menyumbangkan idea dan bertukar-tukar pendapat serta penambahbaikan sesuatu organisasi itu, pandangan, idea dan tips-tips mengenai isu-isu yang berkaitan amat dialu-alukan.
 
HomePortal*CalendarGalleryFAQSearchRegisterLog in
Selamat datang ke , forum sembang & portal maklumat anda..............................
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» beli atau sewa?
Wed Aug 18, 2010 2:28 pm by hjhasmus

» Klik-Klik Jadi Jutawan
Fri Apr 09, 2010 9:23 pm by MTX

» kuih siput.....
Wed Feb 17, 2010 5:32 pm by mama@adamz

» buah kurma fresh......
Wed Feb 17, 2010 5:16 pm by mama@adamz

» Punca Stereng Kereta Berat
Sun Feb 07, 2010 12:53 am by roy

» 6 CARA JAGA TAYAR
Sun Feb 07, 2010 12:52 am by roy

» NAFAS BERBAU
Tue Jan 19, 2010 12:00 pm by ciking

» Cerita orang melalui gambar misteri.......
Fri Nov 13, 2009 12:32 am by mike




SRI BOLKIAH ENTERPRISE

LORI UNTUK DISEWA
Lori dumper / tipper untuk disewa bersama pemandu......

Penghantaran pasir, batu dan tanah di sekitar Daerah Papar, Kota Kinabalu, Beaufort, Kuala Penyu dan Labuan (atau di Seluruh Sabah tidak termasuk Sarawak dan Semenanjung, harap maaf).

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi:
Izwan (019-8702786) atau Mr. Chai (016-8327282)





Ingin belajar memandu?
Harga boleh runding.......

Untuk pendaftaran sila datang ke PUSAT MEMANDU JESSELTON SDN. BHD., Cawangan Indah Permai, Sepangar.

Atau,

Hubungi:
Kak Linda 016-8104632 @ 014-552224
5




Ejen / Wakil Jualan Untuk Produk Kesihatan Keluarga:
(Haslinda)
1). Alpha Lipid

(Kasmida)
2). Transfer Factor

3). Kain Batik Kelantan (RM150.00 - RM200.00)
4). Kain Pasang & Kain Tudung

Coming soon kain import dari Dubai....

Berminat dan ingin melanggannya sila hubungi:

Haslinda (016-8104632)
K
asmida (016-2513516)


Create your own banner at mybannermaker.com!



iluvislam
Visitors
Copyright


© 2009 Copyright JooMBa
Web Team All Rights Reserved.






Share | 
 

 Apa KaTA ANdA........?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
chai.edison
Junior
Junior


Posts : 7
Points : 5606
Reputation : 1
Join date : 2009-04-19
Age : 33
Location : kota kinabalu

PostSubject: Apa KaTA ANdA........?   Mon Aug 24, 2009 10:08 am

SUKa & TAK DiSukaI.......

Jangan susah hati klo kita tak dsukai org dan jan la tlalu gmbira klo kita d sukai org. spnjng hayat kt, sama ada kt sdr atau tdk,pasti kt akan brada dlm situsi sama ada d sukai atau tak d sukai.

Ada orng kat luar sana tu pelik! Dia tak suka dgn kita, kita pun tak tau sbbnya. Ada tu suka sgt dgn kita, kita pun tak tau sbbnya. Ada tak? Ada. Mana plak tak ada. Slagi kita nie hidup bmasyarakat, bkerja d organisasi, dlm pkataan lain bcmpr dgn msyrkt, mmg kita tak dpt lari drpd d sukai maupun d benci.
Jan sakit hati sgt klo anda dpt tau anda tak d sukai. Klo anda baik dan anda tau anda mmg baik, org yg tak myukai anda tu org yg tak bepa baik. Jan ssh hati sgt. Tapi klo anda tak brapa baik dan ada orng tak suka anda, orng tu pasti baik.

‘Now’ ukurla dri, Klo yg tak suka kt tu, ‘group2’ ulama, ustaz dan yg swktu dgnya, maknanya kt baik, klo yg suka kt tu kaki btl, suka pkl bini, kki judi mknanya kt jns tak baik.
Sbnrnya bgaimnpun kt akan temui org yg suka dgn kt dan org yg tak suka dgn kt. Kt pun tak tau sbb mnsabahnya. Tau2 dpt SMS “Udahla muka mcm mnyt, engko ingt engko tu hnsem sgt” Tak pasal2, kdg2 kt pun tak knl siapa hmba ALLAH tu.
Dan kdg2 kt dpt SMS “ Dlm dunia ni tak ada org lain yg sya syng kcuali awk”

Pernah Tak?
Sama ada prnh ke tdk, anda kn ingt hkkt ni. Mmg ada org bnci kt tak kira sbaik mn pun kt dan mmg ada org suka kt tak kira sjht mn pun kt ni. Pasti ada, sama ada nmpk atau tdk, tau ke tdk, itu aje yg mbezakn, Pokoknya ada.
Mcm kt tgk artisla, kan ada yg kt suka sgt. Entah knpa kt suka sgt, sjk awal2 lg kt dah suka dia. Dia xtau pun kt, tapi kt suka sgt. Kena sgt apa sj yg d buat oleh artist tu. Org lain tgk mcm nak mntah, tapi kt mabuk gila.

Tapi ada jg artis kt bnci bkn main.Bukan artis t u prnh kata xsnnh dgn kita, tapi kita pnya bnci, Mas-ALLAH.
Jadi jan ssh hati sgt klo ada org mcm tu thadap kt, samada bnci atau suka, kita buat slamba dan biasa. Klo org puja kt sgt, ingt org akan keji kt sgt, kt taklah riak smcm, klo ada org keji kt, ingt saat org puja kt sgt, tak la kt rasa hina sgt.


Back to top Go down
nokE90
Elite
Elite


Posts : 52
Points : 5777
Reputation : 9
Join date : 2009-04-14
Age : 31
Location : sepangar

PostSubject: Re: Apa KaTA ANdA........?   Wed Aug 26, 2009 10:13 am

betul2 .... kadang sia berfikir juga knapa orang tak suka tengok orang senang..... lepas tu dengki bagus kalu orang tu ok.... ini muka dahlah tak hensem.... gemuk lagi.... perut terbuncit.... jaga perut katakan.....

yang penting kita tak jadi penyibuk dan jaga diri jangan suka jaga tepi kain orang. cuma kadang2 perlu jugak bz sikit2 supaya kita tau keadaan sekeliling kita.... sama da dalam kejiranan mau pun organisasi....

k ni ja.....cki2 saya luahkan.... lain kali ada lagi mau di sembang2kan....... klu ternampak atau terlintas dalam fikiran ni.....

selamat berpuasa dan merdeka yang ke 52 tahun Malaysia..... 1Malaysia!


Back to top Go down
http://joomba.forumotion.com
 
Apa KaTA ANdA........?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Asal Kata Allah,arti dan makna
» jenis-jenis isim (kata benda)
» fiil (kata kerja)
» boleh tidak kristen/non muslim gunakan kata "Allah" ?
» Video Ahok: Anda Dibohongi Alquran Surat Al-Maidah 51 Viral di Medsos

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
JooMBa :: Sembang-Sembang :: Sembang Di Sana-Sini-
Jump to: