JooMBa
Sila log-in atau daftar sebelum melihat segala maklumat di dalam forum ini tanpa had. Terima kasih kerana melawat laman web kami ini.

Please log in or register before viewing unlimited contents in this forum. Thank you for visiting our website.

Daripada / by Administrator.


Portal komuniti ini dibangunkan bertujuan untuk berbincang, menyumbangkan idea dan bertukar-tukar pendapat serta penambahbaikan sesuatu organisasi itu, pandangan, idea dan tips-tips mengenai isu-isu yang berkaitan amat dialu-alukan.
 
HomePortal*CalendarGalleryFAQSearchRegisterLog in
Selamat datang ke , forum sembang & portal maklumat anda..............................
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» beli atau sewa?
Wed Aug 18, 2010 2:28 pm by hjhasmus

» Klik-Klik Jadi Jutawan
Fri Apr 09, 2010 9:23 pm by MTX

» kuih siput.....
Wed Feb 17, 2010 5:32 pm by mama@adamz

» buah kurma fresh......
Wed Feb 17, 2010 5:16 pm by mama@adamz

» Punca Stereng Kereta Berat
Sun Feb 07, 2010 12:53 am by roy

» 6 CARA JAGA TAYAR
Sun Feb 07, 2010 12:52 am by roy

» NAFAS BERBAU
Tue Jan 19, 2010 12:00 pm by ciking

» Cerita orang melalui gambar misteri.......
Fri Nov 13, 2009 12:32 am by mike




SRI BOLKIAH ENTERPRISE

LORI UNTUK DISEWA
Lori dumper / tipper untuk disewa bersama pemandu......

Penghantaran pasir, batu dan tanah di sekitar Daerah Papar, Kota Kinabalu, Beaufort, Kuala Penyu dan Labuan (atau di Seluruh Sabah tidak termasuk Sarawak dan Semenanjung, harap maaf).

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi:
Izwan (019-8702786) atau Mr. Chai (016-8327282)





Ingin belajar memandu?
Harga boleh runding.......

Untuk pendaftaran sila datang ke PUSAT MEMANDU JESSELTON SDN. BHD., Cawangan Indah Permai, Sepangar.

Atau,

Hubungi:
Kak Linda 016-8104632 @ 014-552224
5




Ejen / Wakil Jualan Untuk Produk Kesihatan Keluarga:
(Haslinda)
1). Alpha Lipid

(Kasmida)
2). Transfer Factor

3). Kain Batik Kelantan (RM150.00 - RM200.00)
4). Kain Pasang & Kain Tudung

Coming soon kain import dari Dubai....

Berminat dan ingin melanggannya sila hubungi:

Haslinda (016-8104632)
K
asmida (016-2513516)


Create your own banner at mybannermaker.com!



iluvislam
Visitors
Copyright


© 2009 Copyright JooMBa
Web Team All Rights Reserved.






Share | 
 

 Hantu di tengahari

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
MieRa
Elite
Elite


Posts : 56
Points : 5810
Reputation : 5
Join date : 2009-04-15
Age : 37
Location : Papar

PostSubject: Hantu di tengahari   Tue Apr 28, 2009 12:06 pm

cerita ni asal nyer dari emak aku la dia yang cerita kat aku suatu mase dulu. Ceritanya bermula begini ketika mak aku
masik kecil lagi mak aku ni ngan nenek aku pergi la di dalam hutan tah aper yang dia orang cari pun aku dah lupa la. aper yang aku ingat mak aku cakap ketika dia ngan nenek aku di dalam hutan, mak aku ni rase tak sedap hati dah maklum la dai orang pergi kat hutan tu di waktu tengahari, cakap orang2 tua kalau tengahari jangan la sesekali pergi tenpat yang keras.

sambung balik' keti ka di dalam hutan tu mak aku ternampak ader sesuatu orang yang mengintai dari belakang mak aku rase
tak sedap hati dah mase tu, tapi nenek aku dah perasan dari awak lagi dah cume dia taknak beri tahu mak aku jer takut dia mengelabah kang lain pulak jadi nyer. ketika perjalanan pulang nak keluar dari hutan tu mak aku perasan lagi sesuatu yang mengikut dia tu menyerupai bayang2 je mak aku cakap la kat kat nenek aku. 'mak2 ader orang ikut kiter la'cakap mak aku kepada nenek aku. tapi nenek aku cakap ' ala... buat tak
tahu jer jangan ambik perduli dia tu' balas nenek aku pulak.

jalan la punya jalan lame tu mak aku cakap same nak keluar dari hutan tu, selalunya mak aku cakap kalau nak keluar dari hutan tu dalam 10 minit je dah dapat keluar tapi ni dah dekat setengah jam dah ni yang buat mak aku tanya lagi kat nenek aku, ' mak2 kenaper lame sangat kiter jalan ni tak sampai lagi jalan keluar ni'. mak aku tengak muka nenek aku dah pucat dah mak aku pon terut pucat pasal tengak nenek aku pucat muke
dia. mak aku cakap lagi, 'mak mak kiter ni dah sesat ni, cam maner ni' nenek aku diam je cakap mak aku. pastu sambung balik perjalanan keluar semula tapi tak jumpe2 jugak dalam pada itumak akuselalu toleh ker belakang pasal mak aku rase bendu tu selalu ikut jer mak aku cakap lagi, 'mak2 orang tu ikut kiter lagi la' cakap mak aku lagi kat nenek aku.

tapi nenek aku merah pulak kat mak aku pasal gi tengok orang tu, pas tu nenek aku cakap jangan tengok dia lagi. pas tu mak aku tak la tengok mende tu lagi dalam lima minit dalam mase tu mak aku dapat rase mende tu melintas di sisinya mak aku punya la tergamam dam mendiam kan diri terus sampai balik rumah baru cerita. selepas mende tu melintas mereka baru la dapat jumper jalan keluar.

ape bila sampai di rumah baru mak aku cerita kat nenek aku ngan atuk aku sekali pasal pekara tu aper lagi atuk aku ni terus marah kat nenek aku pasal gi bawak mak aku gi tempat macam tu di waktu tengahari. sampai sekarang mak aku cakap dia
tak tahuaper benda yang ikut dia dan maknya tu. tapi aper yang aku rase hantu adalah penungu tempat tu kot pasal tempat tu sampai sekarang orang kater keran dan berpenungu.
Back to top Go down
http://borneokinabalutravel-tours.blogspot.com/
 
Hantu di tengahari
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Hantu dan Roh/Arwah orang yang sudah meninggal
» Sifat-sifat IBLIS/SETAN menurut alquran/islam
» Preman mabuk ikut dibatkan dalam operasi Densus 88 di Kendal dan Batang

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
JooMBa :: Alam Misteri :: Cerita Orang-
Jump to: